Vanliga frågor och svar

Kolla gärna igenom våra frågor och svar för att snabbast få svar på dina funderingar.

Beställning och Betalning

Var kan jag se min orderstatus?

När du lägger en beställning hos oss skickar vi ett e-mail med en detaljerad orderbekräftelse. I detta e-mail hittar du även en länk till aktuell orderstatus där du kan se hur långt vi har kommit med din beställning. Kontakta oss om du saknar din orderbekräftelse så skickar vi den på nytt till dig. Du kan även logga in via vår kundportal för att se din orderstatus.

Jag saknar min faktura från Klarna för min beställning.

Fakturor från Klarna skickas till den e-postadress du angav för din beställning. Kolla i din mail och ta gärna en titt i din skräppost-mapp eftersom den ibland kan försvinna i spam-filtret.

Kontakta oss med ditt ordernummer om den fortfarande saknas så skickar vi ut den på nytt till dig. Observera att den följesedel du fick med i din order inte är en faktura.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Vi använder oss av Klarnas Klarna Check Out, där finns alternativen; Faktura, Konto och Kort.

Kan jag beställa om jag bor utomlands?

I dagsläget levererar vi även till Norge, Danmark och Finland

Hur gammal måste jag vara för att handla hos er?

För att handla hos oss behöver du vara 18 år. Från 16 år får du handla hos oss om du handlar tillsammans med eller med godkännande av målsman.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av, klickar du på länken för rabattkod- eller presentkortskod i kassan. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden.

Har du hittat en rabattkod på internet som inte fungerar kan det hända att rabattkoden inte är giltig längre eller att den inte finns hos oss. Vi garanterar inte att rabattkoder som sprids på externa sajter (s.k "rabattkodssidor") fungerar.

Är det säkert att handla hos er?

Ja. Klarna använder sig av SSL (Secure Socket Layer) vilket innebär att alla beställningar som genomförs hos oss är krypterade. Det innebär att Gaggs AB inte har tillgång till kortnummer eller annan känslig information. Vid ytterligare frågor angående SSL ber vi dig kontakta Klarna.

Gaggs AB garanterar att personuppgifter inte säljs vidare till tredje part.

 

Leverans och Frakt

Vilken leveranstid har ni?

Vanligen har du din beställning inom ca 2-3 vardagar efter att du lagt din order hos oss

 

Vad kostar frakten?

Vi tillämpar enhetsfrakt för leverans till ditt postombud, vilket betyder att du betalar en fast fraktavgift på 49 kr oavsett hur mycket eller lite du handlar. Handlar du för mer än 250 kr bjuder vi på frakten.

Hamnar mitt paket i brevlådan eller hos postombudet?

Väljer du att skicka ditt paket med Postnord skickas det som Postpaket (MyPack) från oss med spårbart kollinummer, därmed kommer ditt paket hamna hos ditt närmaste postombud. Tänk på att du måste kunna visa upp giltig legitimation för att hämta ut ditt paket.

Kan jag hämta min beställning på ert lager i Helsingborg?

Absolut! Välj "Hämta hos oss" i kassan när du ska betala, så får du ett sms när din order är redo att hämtas samt våra öppettider och adress för lagerhämtning.

Observera att det ej finns möjlighet att handla här på plats!

 

Offertförfrågan

Kan jag få mängdrabatt?

Vill du köpa ett större antal av en produkt till ditt företag ber vi dig kontakta oss på info@gaggs.se  med artikelnummer och antal samt när du behöver ha varorna levererade så återkommer vi till dig inom kort med en offert.

Kan jag bli återförsäljare till er?

Kontakta oss om du vill bli återförsäljare av våra produkter. Det gör du enklast genom att fylla i kontaktformuläret som finns under menyn Återförsäljare längst ner på vår hemsida.

Kan ni skicka ett provexemplar på en produkt?

Tyvärr har vi ingen möjlighet att göra detta. Däremot går det bra att beställa produkten direkt på vår hemsida.

Produkter

Finns varan i lager?

Till höger om produktbilden finns en grön text som indikerar hur många av varje produkt vi har i lager. Om vi inte har produkten i lager är texten istället gul om produkten är på väg till oss, eller röd om vi inte kan få tag på den just nu.

Lagerstatusen för alla våra produkter visas alltid i realtid, och det är först till kvarn som gäller. Det går tyvärr inte att reservera några produkter innan du har lagt din beställning.

Jag hittar inte en specifik produkt på er hemsida, kan ni ta in den i sortimentet åt mig?

Vi försöker att kontinuerligt utöka vårt sortiment, berätta gärna vad du saknar genom att kontakta oss. Vi lovar att göra vårt bästa för att ta in de produkter våra kunder efterfrågar.

Har ni fler produkter som inte visas på hemsidan?

Du hittar alltid hela vårt sortiment på vår hemsida. Om du inte hittar en särskild vara betyder det att vi tyvärr inte har den i lager för närvarande.

Vi försöker att ständigt utöka vårt sortiment, berätta gärna vad du saknar. Vi lovar att göra vårt bästa för att ta in de produkter våra kunder efterfrågar.

Har ni någon produktkatalog ni kan skicka hem till mig?

Nej, tyvärr finns ingen produktkatalog att tillgå i dagsläget. Du hittar alltid hela vårt sortiment på vår hemsida.

Reklamation

Min produkt gick sönder eller var inte som utlovat. Vad gör jag nu?

Kontakta vår kundtjänst och beskriv vad som hänt så hjälper vi dig. Bifoga gärna bilder på eventuella skador på din produkt i ditt mail för snabbare ärendehantering. Transportskadade eller felaktigt levererade varor ska anmälas till oss inom 7 dagar från mottagandet för att godkännas. 

Skicka inte tillbaka felaktiga varor  utan att ha varit i kontakt med vår kundtjänst först.

Det saknas en produkt i mitt paket.

Det ska det förstås inte göra! Kontakta vår kundtjänst tillsammans med ditt ordernummer och vad som saknas i ditt paket så hjälper vi dig.

Ångra / Ändra köp

Hur skickar jag tillbaka mina varor?

Logga in på vår kundportal med din e-postadress samt ordernummer för att registrera din retur och få en retursedel skickad till din mail som du kan skriva ut.

Gör så här:

1. Förpacka produkten/produkterna ordentligt i dess originalförpackning(ar). Se till så att alla eventuella tillbehör följer med.

2. Paketera sedan produkterna i lämpligt emballage (behöver ej vara i den kartong/påse ordern kom fram i) tillsammans med följesedeln du fick med i ditt paket.

4. Fäst retursedeln på emballagets utsida och lämna paketet på Postens serviceställe och se till att få ett kvitto på inlämningen. Se till att retursedeln sitter fast ordentligt och inte har några skavanker.

Så snart vår returavdelning har mottagit och godkänt din retur rapporteras detta till Klarna som sedan hanterar din återbetalning.

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Vi ger dig alltid 30 dagars öppet köp på det du beställer, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen öppnas för att du ska kunna testa produkten. Har produkten blivit skadad har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra av detta belopp från summan att återbetala.

Kan jag avbeställa min order?

Förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din order får du självklart avbeställa den. Kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer så hjälper vi dig.

Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning.

Kontakta vår kundtjänst och meddela oss ditt ordernummer samt vad du vill ändra i din order så ser vi om vi kan ordna det.

Övriga frågor

Kan ni sponsra min blogg eller mitt evenemang?

Kanske! Kontakta oss med lite mer information om vad du tänkt dig så återkommer vi med ett svar inom kort.

Får jag använda era produktbilder på min blogg eller i en tidning?

Det beror på vilken produkt och vilken bild det är. Kontakta oss alltid först för godkännande.

Hur avanmäler jag mig från ert nyhetsbrev?

Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet. Annars kan du enkelt göra det på vår hemsida. Längst ner på vår hemsida finns länken "Nyhetsbrev". Klicka där och följ anvisningarna.