Köpvillkor och Leveransvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

ALLMÄNT

Köpinformation

För att handla hos oss behöver du vara 18 år. Från 16 år får du handla hos oss om du handlar tillsammans med eller med godkännande av målsman. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Gaggs reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut via mail när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad och om din order innehåller beställningsvaror får du en uppskattad leveranstid på din försändelse. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast. Vi skickar även ett meddelande när varan har skickats från vårt lager.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella felaktiga priser. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder

Gaggs reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköpslagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

BETALNINGSSÄTT

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på internet. Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och du kan välja det betalningssätt som passar dig bäst. Betalningssätten som erbjuds är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du att betala med någon av Klarnas kampanjer som kan variera från tillfälle till tillfälle.

FRAKT OCH LEVERANS

Leverans till ombud via Schenker  49 kr

Du måste kunna visa upp giltig legitimation hos ditt ombud för att hämta ut ditt paket.

Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-2 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att Schenker håller sina lovade leveranstider. 

1-2 dagar söder om Gävle . 2-3 dagar norr om Gävle samt Gotland .. 

Beställningar som läggs före kl. 13.00 kommer att skickas från oss samma dag! 

Fraktfritt vid köp över 250 kr.

Hemleverans dagtid via Schenker 139 kr

Med Schenker hemleverans får du din beställning utkörd och levererad direkt hem till din dörr under dagtid (07-17) med ett leveransfönster på 2-3 timmar.

Vid lantbrevbäring delas paketet ut tillsammans med din vanliga post (signatur krävs!) 

Vid  avisering via SMS eller telefon och kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller på din ort. Leverans tar sedan 2-4 arbetsdagar.

Då tillkommer en kostnad på 25 kr 

Leverans med Postnord Varubrev. 49 kr 

Din beställning skickas från oss med Postnords Varubrev.

Beställningen kommer att skickas med varubrev. 

Då är detta inte spårbart hos Postnord .

Leveranstid 1-3 dagar beroende på var i landet ni finns . 

Lagerhämtning 0 kr

Hämta din beställning på vårt lager i Helsingborg. Lagret har öppet vardagar mellan 09-16.00 (med vissa undantag). Vi aviserar dig via e-post och SMS när det är dags att hämta din order samt adress till vår lagerlokal i Helsingborg. Beställningar lagda före kl 13,00 helgfri måndag-fredag är redo att hämtas hos oss samma dag. I övriga fall nästkommande vardag.

Transportskador

Kontakta oss om din försändelse har skadats på vägen så hjälper vi dig med din reklamation hos fraktbolaget.

Outlösta paket

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 175 kr för att täcka våra hanteringskostnader.

 

REKLAMATIONER OCH ÅNGERRÄTT

Öppet köp och Byten

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara.  För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden på 49 kronor själv som debiteras dig när returen registreras. När vi registrerat returen meddelar vi dig via mail och en återbetalning eller eventuell justering på fakturan sköts av Klarna.

Byten

Logga in på vår Kundportal med din e-postadress samt ordernummer för att utnyttja öppet köp och byta till annan produkt.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

ÖVRIGT

Säkerhet och behandling av kunduppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar kommunikationen som vi har med dig, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Gaggs  kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundservice. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

Force Majeure

Gaggs  AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.